2012. augusztus 18., szombat

Töltött paradicsom




A következő receptet tegnap találtam a life.hu- oldalon, a Hogyan legyek jó nő? videói között.
Akkor döntöttem el, hogy ez lesz a mai ebéd. A paradicsom adott, mert a szüleimnek saját termesztésű paradicsomuk van. Ezt a receptet nagyon egyszerű elkészíteni.

Hozzávalók:

  • 6 db nagyobb méretű paradicsom
  • cikkelyes sajt
  • rizs
  • 1-2 gerezd fokhagyma
  • só, bors

Elkészítés:
  1. A paradicsomokat megmossuk, és levágjuk a kalapjukat. A közepét kivájjuk, egy tálba tesszük, majd összeturmixoljuk. A kis kosárkákat besózzuk, és nyílással lefelé fordítjuk.
  2. Az apróra vágott fokhagymát olajon megdinszteljük, hozzáadjuk az összeturmixolt paradicsomot, sózzuk, borsozzuk és zöld fűszerrel ízesítjük. Én petrezselyem levelet használtam.
  3. Közben a rizs is felrakjuk főni.
  4. Amikor elkészültek, összekeverjük (a paradicsomszószt a rizzsel).
  5. A paradicsom kosárkákat egy jénai tálba sorakoztatjuk, rakunk bele először egy kis darab sajtot, azután a rizst. A kalapokat külön edénybe, tepsibe tesszük be a sütőbe. 15-20 perc sülés után kivesszük, a kalapokkal díszítjük, és tálaljuk.

Tipp:
  • Töltelékként használható olajon megdinsztelt, ízesített darált hús is.
  • A megtöltött kosárkákra tehetünk reszelt sajtot is.
  • Köretként, vagy főételként is fogyasztható. (Én főételként, a páromnak sült hússal tálaltam.)





Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése