2012. szeptember 11., kedd

Babgulyás füstölt tarjából


Nemrég a "nagybevásárlásnál" vettünk egy 90dgk-os füstölt, főtt tarját, hogy majd még jó lesz valamire. Már közeledett a lejárat időpontja, ezért úgy döntöttünk, hogy babgulyás készüljön belőle...elég nagy adag sikeredett. :D Lefagyasztható.
Elnézést a fénykép minőségéért, de csak telefon volt a közelben, amivel meg tudtam örökíteni.

Hozzávalók:
  • 400-500 g tarkabab
  • 900 g füstölt, főtt tarja
  •  2-3 fej vöröshagyma
  • fűszerpaprika
  • őrölt kömény
  • 1 paprika
  • 2-4 paradicsom
  • só, bors

Elkészítés:

  1. A tarkababot átválogatjuk, vízbe tesszük. Legalább 2 órát áztatjuk, de az a legjobb, ha egy éjszakán át a vízben van.
  2. A hagymát apróra vágjuk, olajon megdinszteljük.
  3. Hozzáadjuk a fűszerpaprikát, sót, borsot, a darabokra vágott paradicsomot és paprikát és a babot. (Én 2 órát áztattam, ezért nem raktam még bele a kockákra vágott húst, hanem előfőztem a babot.) Felöntjük vízzel és addig főzzük, míg a bab majdnem megfőtt. (kb. 2-3 óra)
  4. Ezután hozzáadjuk a már kockákra vágott tarját és kb. még egy órát tovább főzzük.
  5. Tálalásnál tejfölt kínálhatunk hozzá.
  6.  
Tipp:
  • Aki csípősen szereti, rakhat bele erős paprikát, vagy erős pistát. Evéskor is hozzáadható így mindenki a maga ízlése szerint fogyaszthatja.





Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése